Mars News
News article detail image

Mars en partners pakken recordaantal van 35.000 kerstpakketten in voor de voedselbanken

20-12-2018

De afgelopen dagen zijn maar liefst 35.000 pakketten ingepakt voor de voedselbanken door medewerkers van Mars, NIBC, Shell, Unilever en Upfield. In zowel Veghel en Rotterdam staken honderden medewerkers hun handen uit de mouwen. Dit jaar worden voor het eerst alle gezinnen die in Nederland afhankelijk zijn van de voedselbanken voorzien van een kerstpakket, ingepakt door medewerkers van de vijf bedrijven, samen met ambassadeurs van de voedselbank; René Froger en Danny Blind.

De doelstelling dit jaar was om alle gezinnen die afhankelijk zijn van de voedselbanken te voorzien van een pakket en daarnaast aandacht te vragen voor armoede in Nederland. Een recordaantal van 35.000 pakketten werd gevuld en worden de komende dagen gedistribueerd door heel Nederland. De pakketten bevatten verschillende voedingsmiddelen en zijn samengesteld met de hulp van Dr. Oetker, Mars, NIBC, Shell, Unilever en Upfield.

Impact

In Veghel stond een team van Mars medewerkers klaar om zich in te zetten voor de voedselbank en ook aan de Rotterdamse Nassakade werd druk ingepakt door personeel van Unilever. Roel Govers van Mars: “Vorig jaar hebben we tijdens de decembermaand pakketten ingepakt voor klanten van de voedselbank van Zuid-Nederland. Toen spraken we al de ambitie uit dat we dit jaar tijdens de feestdagen direct voedselhulp wilden bieden aan alle mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank. Iedereen verdient het om te genieten van lekker eten en drinken tijdens de feestdagen. Samen met onze partners kunnen we de impact maken die nodig is.”

Extra noodzaak

De periode voor kerst is één van de drukste van het jaar voor de Voedselbank en daarom zijn alle extra handjes van harte welkom. Willem van Prooijen, Voedselbanken Nederland: “Wij zijn erg dankbaar dat we met de hulp van deze partners dit jaar maar liefst 35.000 gezinnen kunnen voorzien van een kerstpakket. Iedereen verdient het om voldoende eten en drinken te hebben en juist in deze periode van het jaar is het extra noodzakelijk dat deze boodschap geuit wordt.”